Natural Estrogens May Help Protect Women From Brain Damage During Stroke
...says. Ongoing studies suggest that estrogen supplements would have similareffects, she says. The study's other authors were Nabil J. Alkayed, M.D., Ph.D.; IzumiHarukuni, M.D.; and RichardJ. Traystman, Ph.D., of Hopkins; and Alane S. Kimes, Ph.D., and Edythe D.London, Ph.D., of theNational Institute o...National Health Study Launched On The Internet
...effects." Williams notes that vitamins and dietary supplements are widely consumed yetthere is a scarcity of scie...they affect health. "Wehave included many of these supplements in our survey and will continue toupdate the online list," said Williams. He cites the benefits of ...Products For Weight Loss Or Increased Energy Can Be Deadly, Warn Poison Control Experts
...lls about adverse reactionsassociated with dietary supplements as part of a nationwide multi-center trial. Haller is collaborating on the study with Kent Olson, MD, a CPCS medicaltoxicologist and UCSF professor of pharmacy, medicine, and pediatrics. Many of these products are marked "thermogenic" and marketed wi...Studies Indicate An Effective Treatment For Steroid-Induced Osteoporosis
...ere given calcium (800 mg to1000 mg) and vitamin D supplements (250 to 500 IU), which are currentlyrecommended for preventing and treating steroid-induced osteoporosis. The researchers found that either dose of alendronate, added to calcium andVitamin D, significantly increased bone mineral density (BMD) -- the ...Jefferson Physician Warns Further Study Of DHEA's Safety Needed
... were higher than normal. And Dr. Goldberg reports supplements of DHEA, even as small as 25 milligrams a day, si...Goldberg strongly recommends that men taking DHEA supplements have their serum DHEA, PSA (prostate-specific antigen, a marker in the blood indicating the possibl...The Dangers Of Advertising Drugs On The Internet
... uncontrolled advertising of drugs and nutritional supplements in electronic media such as the internet is a potential health hazard. Contact: Dr Uwe Trger, Resident in Clinical Pharmacology or Professor Frank Meyer, Professor of Clinical Pharmacology, Institute of Clinical Pharmacology, Otto-von-Guericke Univ...'Alternative' Medicine Becoming Mainstream, UF Study Finds
...w that their patients are using massage anddietary supplements and that they're going to chiropractors," Burg sai...4 percentrelaxation techniques, 23 percent dietary supplements and 16 percentchiropractic. Less than 10 percent of the faculty reported using herbs, acupuncture, h...Women With Cancer Want More Control
...nto two groups:nutritional and metabolic: dietary, supplements (antioxidants, cartilage, soyproducts), nontoxic immunotherapies (bacterial vaccines, laetrile,anti-neoplastons), and herbal (hoxsey formula, essiac tea). The interviewees call for rights that go beyond "informed consent" to includebetter informatio...Soy May Decrease Cancer Risks, Wake Forest Researcher Says
...ion was counteracted. "These data indicatethat soy supplements may decrease breast and endometrial cell proliferation andtherefore could decrease cancer risk in these tissues," Cline said. In other words, the soy protein played much the same role as progestindoes in common estrogen/progestin formulations...Preliminary Study Proves Centuries Of Herbalists Right About Echinacea
...ed unrestricted access toherbs and botanicals. The supplements have become popular because they giveconsumers the option of maintaining their own health, without the need of adoctor visit or prescription. The manufacturers, when asked, must supply studies to back their claims.But so many manufacturers use anecdo...National Pilot Study To Test Whether Soy Can Reduce Prostate Cancer Risk
...d. The trial will measure theeffect of the soybean supplements on clinical markers -- such as changes in thePSA level and the size of the prostate -- and other signs of prostate cancerrisk. They'll also be measuring the effect of the soy protein on bloodpressure, hormone levels, levels of cholesterol and lipopro...Possible Mechanism For Estrogen Memory Enhancement Found
...l million post-menopausal women are takingestrogen supplements for that reason," says USC neurophysiologist Richard F.Thompson, Ph.D. "Our research reveals a chemical mechanism that could explainhow the delay in onset occurs." Dr. Thompson and his colleagues measured the excitability and long-termpotentiation be...Postmenopausal Women Reap Heart Benefits From Foods Containing Vitamin E
...beta-carotene and folic acid -- from both food and supplements -- and LDLoxidation. None of these nutrients protected against oxidation. "The reason may be because these nutrients may not be as good of an antioxidantas vitamin E. Also, the majority of women in this study who were takingsupplements were using a...Can We Prevent Hearing Loss In Elderly Women?
...ed studies are needed to determine whether dietary supplements of vitamin B-12and folate can, indeed, help prevent or delay age-related hearing loss. While this growing body of evidence supporting micronutrient intakesends many Americans scurrying for their local vitamin retailer, most nutrition scientists agree...National Survey: Leg Crossing Is Taboo But Women Indulge Anyway
...gers leg problems for many women) taking dietary supplements made of standardized horse chestnut seed extract,which has been clinically shown to promote leg vein circulation and help protectagainst leg swelling avoiding crossing your legs "Crossing your legs will really slow the flow of blood from yo...CHR, UNICEF and World Bank to co-sponsor meeting on low-birth weight
...after care in routine programs; Effect of dietary supplements before and during pregnancy; The role of micronutrients; The critical moment for interventions - childhood, adolescence,pre-pregnancy, pregnancy, and Interventions for improving outcome of low birth weight babies...Hopkins study shows combined hormone therapy increases muscle, decreases fat in postmenopausal women
..., led researchers comparing the effectsof estrogen supplements versus combined testosterone/estrogen supplements. Agroup of 40 postmenopausal women took an estrogen supplement for three monthsand estrogen plus androgen for the next four months. After four months on the combined medication, the women had an av...7,000 Pharmaceutical scientists to share latest drug developments and discoveries
... session, key leadersin the area of herbal dietary supplements will speak on "The Impact of the 1995Dietary Health and Education Act in Providing Faster Access to the Marketplace,""Tapping into the Medical Benefits of Nutraceuticals," and "Separating MarketHype from Medical Helpfulness." A panel discussion with...Low birth weight affects 50% of all children in South Asia
...or 2 years, andmalnourished pregnant women receive supplements providing 600 calories perday until 5 months after the birth of their children. The program expectsthat supplementation during pregnancy will result in significantimprovements in birth weight.......nswered questionsconcerning the optimal use of soy supplements by both males and females." Clarkson said he hopes to pin down just how much soy is needed for theoptimum preventive dose of phytoestrogen and the optimum therapeutic dose. (Thepreventive dose is usually much smaller than the therapeutic dose...